BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, April 28, 2011

JANGAN NAK DUK GATAI EP!!!!


sanggup kah anda????

Assalamualaikum semua...

di malam yang hening ini,,,

aku keseorangan ditinggalkan rumate sebentar selepas together2 study untuk persiapan awal test PKK esok

before that, thank you rumate ( NUR SYAFIQAH ABDUL RAZAK ) coz sudi study sama2 ngan saya..... hilang mengantuk I jadinya.....hwa..hwa...hwa...

erm,,,,lepas study ngan rumate nie.......mata rasanya dah nak tertutup balik...

sesape nak tolong cari tongkat untuk "TONGKAT"kan mata saya nie?????

SILA ANGKAT BAHU untuk sesape yang sudi tolong yer.......hahahahaha ( mesti sengat bahu dibuatnya kan??? )...huhuhuhu

so,,disebabkan x de sapew2 yang nak tolong I untuk tongkatkan mata I nie,,

jadi I ambik alternatif lain dengan MENGACAU orang lain...hahahaha

MENGACAU camne ep???

OF COURSE la tepon ABE i....(",)

rindu sesangat kat die nie....

boleh la aku melempiaskan rindu aku kat dia jap....

2 dalam 1 la katakan...

dalam nak hilangkan ngantuk,,,boleh la aku berborak ngan abe aku yang dah lama aku x dengar khabar nie....( walaupun baru 2,3 hari lepas aku tepon dia )....hahahaha....

bila duk tengah borak2 ngan abe tu,,,,, aku pun cakap la ngan abe aku camnie....huhuhu

AKU : erm,,bestnyer hang dah nak kahwin....

ABE : apa yang bestnyer???

AKU : ye la,,,,nanti hang dapat isteri.....lawa plop tu...

ABE : nak wat camne,,,,,dah rezeki ....hahahaha

AKU : nanti x leh la nak bermanja2 ngan hang kan ???

ABE : apsal pulak??

AKU : ye la,,,nanti kan isteri hang jeles kat aku....nanti dijelingnya sampai juling mata bila tengok aku mesra ngan hang.....

ABE : X de nyer ye nak jeles....bukan orang lain...ngan adik ipar sendiri...

AKU : mana hang tau ??? kot2 kalu ye tau kita tengah borak2 nie,,,mesti ye jeles kan???

ABE : eh betol la,,,,,,aku pun duk mesej ngan ye nie...mesti ye marah nanti kalu aku lambat reply mesej ye...

AKU : haaaa,,,kan aku dah kata....mesti ye jeles punyer...hahahaha

ABE : dont wori la...aku tetap sayang kat hang...

AKU : ye kew??? xcaye la...

ABE : betul....

AKU : kalu gitu gak,,,aku sayang hang lebih dari hang sayang kat aku....

ABE : ye la tu...

AKU : betul...x caya sudah...

ABE : ye kew???? ( dalam hati aku : mesti abe aku malu coz aku kata aku sayang kat dia...haha)

AKU : aku teringin nak jadi cam hang.....ada tunang ( gewe la maksudnya ).....

(dalam nada bergurau ye coz aku nak tau reaksi abe aku dan inilah reaksinyer)

ABE : haaa....biar betul hang nie??

AKU : betul la....kenapa?? x leh kew???

ABE : HANG JANGAN DUK GATAI EP....AKU X IZINKAN....

( cewaaaaah abe aku sorang nie,,,mana ye ada hak nak larang2 aku nie...hahahahaha....JUZ KIDDING...memang aku dah agak begini reaksinya...hahahahaha)

AKU : apsal pulak x leh ??? nak jugak2x.... ( PENGUMUMAN : aku x cakap camni yer !!!!)

ABE : eeeeii,, hang nie blajar ag tau...apsal plop nak bergatai2 cari gewe nie????

AKU : laaaa,,,orang lain pun ada gewe,,,kenapa plak aku x leh nak cari sorang???

ABE : orang suruh hang gi blajar la...bukannya suruh gi menggatai cari gewe......

( Wow,,,,,,PEDASNYA ayat abe aku nie kan???? hahahaha.......SERONOK AKU MEMPERMAINKANNYA...HAHAHAHA )

AKU : Ek eleh,,,,,,,cakap kat orang,,,hang pun camtu dulu......masa kat sekolah bukan main anti perempuan.....tapi skunk dah 2,3 orang melekat kat hang kan ??? cuma baru skunk hang dah jadi tunang orang kan???

ABE : eh,,mana ada 2,3 orang???

AKU : kenapa??? ramai ag kew??

ABE : eh, serius la....aku juz kenal tunang aku je tau!!!

AKU : ye la tu cik abe sayang ( dalam hati: mesti abe aku malu nak mengakui fakta tu..hahaha)

ABE : haaaa,,,,ingat pesanan aku tu tau.....hang jangan duk menggatai cari gewe...study dulu....

AKU : ye la cik abe sayang........

ABE : hang nie bukan boleh percaya sangat nie......

AKU : sampai hati hang x nak percaya kat aku....PERCAYALAH ( lagu siti )....

ABE : ye la tu...tapi ingat pesan aku tu tau........study tu penting.....bukan pe,,,,,jgn sia2kn peluang belajar yang hang ada nie....

( saat nie, aku rasa sebak sebab sikap prihatin dan penyayang abe aku nie la buat aku sayang sesangat kat dia....dia suka fikir pasal masa depan ore dan suka mendahulukan ore lain berbanding diri dia....I LUV U A LOT MY BIG BROTHER.......jangan jeles ye kak hanis - my future sis in law)

AKU : ye ,,,,,aku faham la....aku main2 je tadi......aku ingat sokmo pesanan hang tu...dah banyak kali hang pesan kat aku camtu...insyaALLAH...hang doakan kejayaan aku ep dunia akhirat...

ABE : hang la doa kat aku....

AKU : alaa,,,kita doa sama2 la.....erm,,lupa nak gtau,,,esok aku ada test PKK...

ABE : laa....hang pekse esok....apsal plop dop study??? sibuk2 tepon aku plop.....

AKU : aku dah study ngan rumate tadi...hang doa kat aku deh......moga2 aku boleh jawab esok...

ABE : alaa,,,hang boleh buat nyer...

(abe aku nie susah ckit nak expresskan perasaan dia....sebenarnya ye nak wish gud luck kat aku tu...tapi juz terkeluar" hang boleh buat nyer esok" dari mulut dia)

AKU : insyaALLAH....

ABE : erm,,,x pe la....nanti kredit hang habis plop tepon aku nie

AKU : x pe la ,,,,,bukan sokmo aku tepon hang...karang aku tepon gewe aku,,,hang marah plop....
hahahahaha

ABE : ye la tu.....x pe la....hang g la sambung study....

AKU : ye la2x....padahal hang nak sambung mesej ngan kak hanis kan??? macam la aku x tau......

ABE : hahahahaha......pandai hang teka...bukan pe...nanti merajuk kak hanis hang tu bila aku lambat balas mesej....

AKU : ye la tu....nak wat camnie,,,ada orang tu sedang mengalami saat2 manis percintaan sebelum nak kahwin bulan 6 nie... sape la kita kan nak dibandingkan ngan tunang yetu...

ABE : hang jangan nak melalut la..... erm,,, x pe la.......

AKU : ye la2x....

ABE : haaaa, ingat pesan aku tu....HANG JANGAN NAK GATAI2 TAU !!!!

AKU : ye la cik abe sayang...aku gurau pun x leh....

ABE : ye la tu gurau..... nanti aku gitau ayah,,nak??

AKU : hish,,,jangan la gitau ayah.....aku main2 je la...

ABE : tau takut,,,hahahaha

AKU : k la....nak sambung study nie...( konon nyer la )....bye...assalamualaikum wbt...kirim salam kat kak hanis ep!!!

ABE : ye la2x......Waalaikumussalam wbt...

INILAH PENGAKHIRAN PERBUALAN TEPON OLEH SEORANG ADIK NGAN ABANGNYA....



bukan aku saja2 post benda nie kat blog nie...

tapi ada something yang kita boleh dapat...

antaranya...

1) jangan duk fikir sangat pasal jodoh nie...sebab jodoh tu ada dan akan muncul bila tba saatnya nanti...namun jangan dibiarkan saja jodoh itu kerana perlu ada usaha untuk mencarinya...

2) yakinlah pada janji ALLAH dimana setiap orang mempunyai pasangannya masing2...jika tidak di dunia.... maka pasangannya sudah menanti di syurga...insyaALLAH...yang penting yakin pada JANJI ALLAH..

3) dahulukan apa yang penting........jika kita seorang pelajar,,,dahulukan apa yang perlu dibrikan keutamaan.....sesungguhnya ilmu itu penting untuk dituntut..oleh sebab itu,, inaya merupakan satu tuntutan fardhu ain untuk seseorang itu menuntut ilmu.....

4) jaga batasan syara'......ingatlah bahawa setiap pergaulan yang bebas akan menjerumuskan diri kita ke dalam kancah maksiat...semoga kita bukan tergolong dalam kalangan orang2 tersebut.... biarlah kita bina sesebuah perhubungan itu dengan diiringi oleh keredhaan ALLAH.

5) berkasih sayang la kita antara sesama insan....ermm,,,jangan salah faham yer....maksudnya kita perlu lah berkasih sayang antara sesama insan dengan menyanygi diri kita,,famili kita,sahabat kita,,saudara kita,,guru2 kita, dan lain lain...biarlah kita berkasih sayang dengan tidak melebihi garisan batasan syarak yang telah ditetapkan...

ada banyak lagi yang aku boleh concludekan...tapi ini merupakan antara main point nye....yang laian2 fikir sendiri dan mari2 kita pakat bermuhasabah diri atau istilah modennya INTROSPEKSI diri kita sebagai seorang muslim...

P/S : segala yang aku tulis nie tidak lain tidak bukan ditujukan KHAS untuk diri aku sendiri supaya aku dapat memperbaiki diri....insyaALLAH...Ambil lah iktibar setakat kamu boleh.....

satu pesanan ikhlas dari aku aka cg jimie,,,


" SESUNGGUHNYA HIDUP BERSYARIAH ITU SANGAT INDAH SEKIRANYA KITA MENGIKUTI , MENGHAYATI DAN MENGAMALKNNYA DALAM KEHIDUPAN KITA"






0 comments: