BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, May 8, 2011

TEKA TEKI : binatang apakah ini?


dalam kesuntukan masa untuk belajar...

aku sempat ambil masa untuk me"release"kan tension dengan blogwalking nie...hahaha

erm,,,aku nak kongsi something kat semua...

aku dapat satu ilmu ngan buat proses " INFORMING" kat You Tube baru2 nie...

asalnya nak informing pasal benda lain,,

last2 skali jumpa la ilmu baru nie kat You Tube...

apa ilmunya??

disebabkan aku minat benda2 kreatif,,,

maka ilmu yang aku dapat adalah ilmu buat gubahan....

dah lama nak belajar nie...

tapi tok guru tak jumpa2...hehehe

first time tengok memang susah..

bila second time tengok rasa minat nak buat...

then,,bila congak2,,,semua bahan yang diperlukan untuk buat gubahan aku ada,,,

SO,,, apa lagi...

jom kita membuatnya.....

mesti tertanya2 kan gubahan apa yang aku buat...

jap la....

nanti aku tunjukkan hasilnya....hehehe....

JENG JENG JENG....

ni la hasilnya !!!!

acu cuba try test apa benda nie???

nampaknya benda ni dah landing atas laptop aku dah.....huhuhuhu

tidak!!!! benda ni dah landing sama ngan kawan ye...hahahaha

SO,,,

APA JAWAPAN KAMU SEMUA???

gubahan apa yang aku buat nie???

hehehehe

menurut You tUbe,,,,

gubahan nie dipanggil gubahan UDANG menggunakan lipatan kain....

THEN,,,, the answer is UDANG!!!!!

hahaha

camne Ok x????

aku gubah UDANG nie menggunakan sehelai tuala....

bila aku suruh sahabat aku teka apakah benda tu???

boleh plop diorang cakap camnie....

My Rumate : "erm,,nampak makan IKAN....betul kew?"

Cg Mierah : " rasa2 nyer DUGONG......"

nak pengsan rasanyer bila cg mierah kata DUGONG,,,,,,kalu IKAN tu takpe r...

papepun...benda itu UDANG yer.....INGAT TU!!!!

DAN

untuk pengetahuan,,, kat sebelah UDANG tu adalah BURUNG...

BURUNG tu aku gubahnya guna satu cawan kertas....

DULU,,,

masa akak aku kahwin,,,

aku buat gubahan BURUNG guna cawan kertas nie untuk bagi kat SEMUA TETAMU yang hadir...

that means dalam beratus ratus la....

OH,,,,sangat penat membuatnya TAPI seronok...

BOLEH BAYANG X ???

ORANG LAIN BERTUNGKUS LUMUS BELAJAR UNTUK SPM YANG DAH NAK TIBA

tapi aku

BERTUNGKUS LUMUS BUAT "burung" TU ....

hehehehe...

takpela,,,,satu usaha untuk majlis kahwin akak aku....

kat dalam burung tu,,,

kami pakat letak telur dan coklat....

so,, that's THE END


p/s: nak sambung study plop...:)





0 comments: